Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zoals je het nu hebt, ziet er inderdaad een beetje geforceerd uit.
Google is tegenwoordig prima in staat enkelvoud en meervoud te koppelen. Zo zie je dat zoekende op beide variaties, die eerste vijf zoekresultaten identiek zijn.
Over het algemeen optimaliseer ik zelf meestal op meervoudsvormen, omdat het enkelvoud daar over het algemeen in vervat zit. Bij het woord “alternatieven” is dat echter niet zo.
Je moet je afvragen of je een “alternatief” bent voor 0900-nummers, of “alternatieven” hebt voor 0900-nummers. Dan zou ik op dat woord gaan optimaliseren, en er vanuit gaan dat Google de koppeling wel weet te leggen met de andere variant ervan.
Met de 301 geef je de posities van de verwijzende domeinen op om vervolgens te pogen met je webwinkel net zo hoog te komen. Hetgeen te moeilijk kan worden, zoals ik hiervoor aangaf.
Als je de posities met de verwijzende domeinen wilt behouden moet je dus geen 301-redirect uitvoeren. Leg dan inderdaad een normale hyperlink (waarom subtiel?) vanaf de homepage van de verwijzende sites naar de betreffende sectie in de webwinkel.
Als het sterk competitieve zoekwoorden zijn, zou ik (na er zojuist een uurtje voor de tv over geslapen te hebben…) er toch niet toe overgaan om met de 301’s te werken. Ik denk niet dat je er het domain-match voordeel mee kan compenseren, ook al maak je nóg zulke goed geoptimaliseerde landingspagina’s in de webwinkel. Als de competitie relatief mild is, kan het wel een oplossing zijn.
Goede aanvullingen!
Ja, dat zou ik zeker doen. Je zou moeten redirecten naar pagina’s die qua zoekwoord-optimalisatie zo goed mogelijk aansluiten bij inhoud (dus domeinnaam) van de verwijzende domeinen.
Terugkeer naar de oude situatie is lastig, omdat je met een 301-redirect een “definitieve verhuizing” aangeeft. Ik zou de verhuizing overigens ook melden in de Google webmaster tools van de individuele verwijzende domeinen .
Ik moet toegeven dat het wel een lastig probleem is waar je voor staat. Omdat het zulke goede domeinnamen zijn scoor je daarmee hoog, zelfs nu er nauwelijks een goede site onder hangt. Domeinnamen zijn inderdaad nog steeds erg belangrijk. Te belangrijk in mijn optiek. Dat domeinnaam-voordeel raak je met de 301-redirect wel kwijt. Als er goede verwijzingen naar die domeinnamen liggen, gaan die wel over naar de webwinkel, maar het zogenaamde “domain match”-voordeel raak je dus kwijt. Dit kan heel goed betekenen dat je de mooie posities niet gaat benaderen met de webwinkel.
Alternatief is dat je de verwijzende domeinen handhaaft, maar die zo gaat vormgeven dat grotere aantallen bezoekers worden bewogen te klikken op de link naar de webwinkel.
Er vanuit gaande dat ik je verhaal goed begrijp (dwz dat je uiteindelijk met de webwinkel goed wilt gaan scoren en je eigenlijk niets doet noch wil doen met die 10 verwijzende domeinen), dan zou ik die 10 domeinen gewoon 301-redirecten naar de webwinkel. Dan gaat de kracht van die 10 domeinen over naar de webwinkel.
.be is niet goed voor het gevonden worden in Nederland.
.eu lijkt me de beste.Ik zou het volgende doen.
Maak een index-pagina in een directory /houten-stoelen/ met een goede, unieke tekst over “houten stoelen”, en optimaliseer (naast de URL) ook de Title, H1 en de ankerteksten naar die pagina.
Op die pagina (waar je misschien ook al je beste houten stoelen laat zien), verwijs je naar al je concrete producten. De URL’s daarvan worden: /houten-stoelen/stoel1/, /houten-stoelen/stoel2/, etc. waarbij stoel1 en stoel2 vervangen worden door de namen van de specifieke stoelen. Neem daarbij ook breadcrumbs op zodat die productpagina’s ook verwijzen naar de overzichtspagina /houten-stoelen/.
Hoe dichter de /houten-stoelen/ pagina bij de homepage komt te liggen (dwz hoe minder kliks er vanuit de homepage nodig zijn om daar te komen), hoe krachtiger de pagina wordt.
1. Als je bedoelt dat je de .fr, .lu en .be domeinen wilt redirecten naar je http://www.domein.eu/fr/, dan zal dit redirecten weinig positief effect hebben op het ranken met http://www.domein.eu/fr/.
2. Als onder http://www.domein.eu/fr/ franstalige pagina’s komen te hangen dan zal Google je in principe vindbaar maken in alle franstalige landen. Je kan dit verder niet specifiek sturen. Wel is het slim om verwijzingen naar die directory te realiseren vanuit de drie landen.
3. Voor de volledigheid: als je met de http://www.domein.eu/fr/ alleen in Luxemburg gevonden wilt worden, dan moet je http://www.domein.eu/fr/ als aparte site aanmelden in webmaster tools en de geografische doelregio instellen op Luxemburg.
Kijk eens bij webmaster tools onder de optie “URL parameters”. Die is helemaal vernieuwd. Misschien dat je daar je oplossing kan vinden.
URL’s zijn inderdaad case-sensitive, met uitzondering van de domeinnaam. SEOGURU.NL wordt vertaald naar seoguru.nl en werkt dus prima. Maar de folders en bestandsnamen zijn dus case-sensitive. Dit betekent dat http://www.seoguru.nl/seo-FOrum/ een andere URL is dan http://www.seoguru.nl/seo-forum/. Voor Google zijn dit daarmee twee verschillende pagina’s.
Daarom ook mijn advies om altijd met kleine letters in de folders en bestandsnamen te werken. Hiermee loop je de kleinste kans dat anderen linkjes naar je site produceren die qua lettergebruik de mist in gaan. Mocht iemand desondanks een link naar http://www.seoguru.nl/seo-FOrum/ hebben gelegd (en dan inderdaad een 404 krijgt), dan zou het vervolgens slim zijn als ik een 301-redirect zou leggen van deze URL naar de juiste.
Ahum… 😮
Ik heb de pdf er even bijgehaald, maar het idee achter de checklist was de formalisering van waarschuwingen (alerts) m.b.t. penalties en bans. De 20%-regel staat bij het onderdeel “naderende problemen”. Het is meer een indicatie dat er mogelijk iets aan de hand is. Ik denk tegelijkertijd niet dat Google zo’n 20%-getal op die manier heeft geïmplementeerd. Het geeft een houvast om mogelijk e.e.a. bij te sturen, en in jouw geval zou dat dus inderdaad zijn het proberen te realiseren van linkjes met meer gevarieerde ankerteksten. Je moet het getal dus niet te absoluut nemen en je moet dus ook vooral niet bestaande ankerteksten gaan aanpassen.
Maar in ieder geval goed dat je me even de gelegenheid geeft dit toe te lichten…
Allereerst denk ik niet dat er zo’n absoluut getal bestaat. Maar als B een optie voor je is, is dat natuurlijk . A lijkt me wat onzinnig. Succes!
Nee: als de doelgroep verschillend is (zelfs als de taal hetzelfde is, zoals NL en BE) ziet Google dit niet als dubbele content.
Er zijn vele manieren van zoeken. Met dit programma kan je een zoek-url construeren die exact aan je wensen voldoet: Google URL / Query Builder | itTentive
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Google Analytics alternatieven 23 december 2024 Hi allemaal, ik ben op zoek naar alternatieven voor GA4 om organische omzet te meten. Hebben jullie aanbevelingen? Dankjewel!