Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Je haalt rel=”publisher” en rel=”author” door elkaar. Hier meer info: https://www.seoguru.nl/seo-blog/verrijk-zoekresultaten-google-plus/
Lijkt me geen probleem
Als je nogal eenzijdige anchortexts naar je site hebt lijkt het me in het licht van Penguin inderdaad slim om die meer te gaan variëren. Een natuurlijk linkprofiel wordt steeds belangrijker, ook richting Penguin2.0.
Nee, het is juist goed gebruik dergelijke zaken te finetunen. Vaak zie je wel eerst heftige schommelingen in de rankings na het aanpassen van dergelijke zaken.
Je sitemap is idealiter wel up to date, ja…
Ha Bas,
Nee, je op zoekwoorden geoptimaliseerde pagina’s hoeven zeker niet allemaal alleen vanuit je navigatiemenu gelinkt te worden. Dan zou je wel érg weinig geoptimaliseerde pagina’s kunnen maken.
Als je op mijn homepage kijkt zie je bv een link naar een op “seo tips” geoptimaliseerde pagina. Of op https://www.seoguru.nl/seo-forum/linkbuilding/ zie je een link naar een op “PageRank” geoptimaliseerde pagina. Of vanuit mijn op “seo training” geoptimaliseerde pagina (wel gelinkt vanuit navigatiemenu), liggen weer linkjes naar verdere specialisaties van “seo training”, zoals “seo training tekstschrijvers” en “seo training incompany”, etc.
Is hiermee je vraag naar tevredenheid beantwoord? Groet!
Heb een Excel-sjabloon gemaakt voor een goede concurrentie analyse:
https://www.seoguru.nl/boek/concurrentieanalyse.xlsVia de kleuren is meteen te zien hoe “onze site” het doet t.o.v. de concurrentie.
Jazeker.
Hier een video van Google met een (heel snel) antwoord op je vraag: http://www.youtube.com/watch?v=wTKzlhWeaDwIk zou proberen het aantal scheidingstekens te minimaliseren. Je varianten met scheidingstekens lezen makkelijker, maar communiceren moeilijker. In de perceptie van mensen verminderen scheidingstekens bovendien de betrouwbaarheid van een domein. Sinds Panda en de EMD-updates lijkt Google ook die mening toegedaan.
Maar natuurlijk hangt dit niet van één scheidingsteken af. Als je “nieuwe concept” serieus is en je focus op kwaliteit ligt, kan je zonder problemen een goed scorende site realiseren met een scheidingsteken in de domeinnaam.
Meer over concurrentie analyse, met het oog op “website reuzen”:
https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-concurrentie-analyse/Niet waar: ik adviseer juist een slash achteraan de URL: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-sitearchitectuur/
Waar: Underscores en hoofdletters zijn inderdaad niet aan te bevelen. Als scheidingsteken is het beter een minteken te gebruiken.
Onwaar: Cijfers zie je vaak in URL’s en is geen enkel probleem.
Je geeft volgens mij antwoord op de vraag waarom je een iframe wilt plaatsen.
Dan moet ik het misschien anders vragen: wat is volgens jou het voordeel van de hidden content voor je seo?
Maar waarom zou je de content hidden maken?
Ik heb het artkel van FB niet gelezen, maar de tekst die je hier overneemt zegt in mijn beleving niets over “hidden” content. Wat ze hier lijken te suggereren is dat je de content uit het iframe haalt en zichtbaar in je eigen content plaatst. Je haalt er iframe er dus eigenlijk af, dit omdat Google de content van een iframe bij de source van het iframe indexeert (bij FB dus).
Je krijgt nu inderdaad wel de situatie dat dezelfde content op 2 plaatsen aanwezig is: op FB en op jouw site. Nu is vervolgens de vraag of de betreffende content op FB wel zichtbaar is voor Google. Alleen de fanpages zijn namelijk zichtbaar, en niet de gewone prikbord pagina’s die we allemaal hebben.
Indien het inderdaad een fanpage/bedrijvenpagina betreft, dus zichtbaar is voor Google, is er dus pas echt sprake van dubbele content, en kan dat effect hebben op het scorend vermogen van je site met die dubbele content. Zorg daarom dat je op de pagina substantieel meer content aanbiedt dan de FB-content alleen.
Is dit een antwoord op je vraag?
Grappig zojuist maakt iemand op blog melding van omgekeerde situatie: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/comment-page-1/#comment-12590
-
AuteurBerichten