Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Allereerst: meta keywords kan je vergeten, die gebruikt Google toch niet. Dus dat is niet de reden.
De afgelopen maanden is er heel veel gebeurd in het Google-algoritme. Probeer allereerst de exacte datum te achterhalen wanneer de rankings naar beneden gingen, en kijk dan hier welke Google update de mogelijke oorzaak is van je daling.
Als dat bekend is kan je vervolgens kijken welke zaken in betreffende update een rol spelen, en je site op die punten verbeteren.
Succes!
13 juni 2012 om 1:03 pm In reactie op: Hoe weet ik of google al langs is geweest op mijn site? #23106Tiep de volgende regel in het Google zoekvenster in:
cache:
Waarbij moet worden vervangen door de pagina-URL in kwestie
De ankertekst van een link is de zichtbare tekst van de link. Meer info: https://www.seoguru.nl/handleiding-seo/seo-anchortext/
Google vindt beide pagina’s blijkbaar relevant genoeg voor de zoekwoorden. Je kan ook zeggen dat beide pagina’s voldoende “waarde”, zoals jij dat noemt, hebben voor het zoekwoord. Dat is sowieso mooi. Via een seo-techniek die “cornerstone content” wordt genoemd, kan je proberen de best scorende pagina (de cornerstone) meer waarde of kracht te geven vanuit de één na best scorende. Dat doe je door een link te leggen van de tweede naar de eerste met het zoekwoord “Bedrijfsuitje Amsterdam” in de ankertekst.
Via het volgende commando (in het Google zoekvenster ingetypt), kan je precies zien welke pagina’s binnen je site (en in welke volgorde) nog meer relevant zijn voor het zoekwoord. Je kan dan bv. ook de nr’s 3 en 4 op dezelfde manier linken naar de nr1.
site:
Ik denk dat je het anders moet benaderen, d.w.z. dat je het idee los moet laten dat de door jou bedachte landingspagina de hoogst scorende wordt. Gegeven je domeinnaam (en overigens ook de inhoud van je site) zou je homepage de landingspagina moeten zijn voor “gevelrenovatie”. Daaronder hang je specifieke vormen van gevelrenovatie, zoals gevelreiniging, voegwerken, etc.
Ga dus geen teksten overhevelen, dat zal je niet helpen.
Ga er vanuit dat bezoekers die zoeken op “gevelrenovatie” zullen landen op je homepage en zie ze daar te enthousiasmeren voor je diensten. Je huidige /gevelrenovatie-pagina kan dan aanvullende informatie bieden over het onderwerp. Zorg verder dat je inkomende verwijzingen richting je homepage krijgt met “gevelrenovatie” (en varianten daarvan) in de ankertekst.
Dat zijn zogenaamde “site links”. Je kan ze via Google Webmaster Tools alleen blokkeren. Je kan dus niet zelf sitelinks bedenken. Google bepaalt zelf de hoofdonderdelen van je site op basis van de inkomende verwijzingen naar die onderdelen, zowel vanuit je eigen site als vanuit andere sites.
3 juni 2012 om 6:59 pm In reactie op: Google past antwoord op de vraag Can a competitor harm your ranking? #27238Scherp opgemerkt!
Nee, nooit over geblogd.
Lees dit eerst even door: https://www.seoguru.nl/seo-blog/seo-voor-meerdere-landen-en-talen/
Vroeger (begintijd van Google) werd meestal aangenomen dat het je reputatie kon schaden als je site op een shared server stond waarbij andere sites als onbetrouwbaar waren aangemerkt. Ik zag de logica toen al niet, maar nu al helemaal niet meer.
Maar jij hebt het over een gehele server (ip) die geblacklist is. Het is mij niet bekend dat Google daar iets mee doet. Volgens mij worden dergelijke lijsten meer gebruikt ter voorkoming van spam mail. Ik kijk nog wel eens op http://ip-blacklist.e-dns.org/ om dat te checken.
Maar als iemand daar eens iets direct van Google over heeft gelezen hoor ook ik dat graag!
Dag Matthijs, excuus voor de wat late reactie.
Ik leg het even voor aan de persoon die genoemd artikel heeft geschreven (Joost Schrickx). Misschien heeft hij zin en tijd om het eens op te pakken en uit te testen.
In ieder geval bedankt voor de informatie!
:confused:
Interessante vraag!
Kan je aangeven hoe je die links kan toevoegen en hoe die in het fimpje worden verwerkt? Kan je er bijvoorbeeld ook ankerteksten in verwerken? Heb je documentatie?
We zouden een keer een experiment kunnen uitvoeren, als vervolg op dit experiment:
SEO op YouTube video’s ontrafeld | SEOguruDat maakt de veronderstelling dat het om personalisering gaat dus sterker.
Wellicht heeft dit te maken met personalisering van de zoekresultaten. Dit is een fenomeen dat steeds vaker voorkomt. Als iemand je homepage bijvoorbeeld een +1 geeft, dan kan dit effect hebben op de rankings van je site bij zijn/haar volgers. Bij jou is de site dan niet op dat zoekwoord te vinden, maar bij anderen wel. Een andere manier van personalisering zou kunnen zijn dat de site bij zoekers vanuit bepaalde lokaties een ander resultaat geeft dan bij zoekers vanuit andere lokaties.
Binnen je Google Webmaster Tools kan je kijken welke gemiddelde positie dat zoekwoord heeft. Misschien kom je daar wat verder mee.
Succes!
-
AuteurBerichten
Gerelateerde berichten:
- Beeldextensie organische zoekresultaten 7 december 2023 Goedemorgen, Mijn site begint organisch goed te ranken. Echter plaats google geen beeldextensie bij mijn site. Naam afbeeldingen en alt tags zijn SEO ingesteld. Zijn…
- Het gaat niet om kwaliteit, maar kwantiteit 12 februari 2023 10 Links in grote blogs op de meest hoogwaardige sites met een DA van 50+ vs 10 links op schimmige copycat sites van startpagina =…