Op de weblog van Joost de Valk is er een verwoede discussie gaande over het gebruik van de nofollow (als attribuut van de anchortag) bij interne verwijzingen. Door deze discussie moet ik mijn initiële visie hieromtrent wat bijstellen. Ik zal hier uitleggen wat volgens mij nu wijsheid is. In een eerder bericht heb ik reeds […]
Winst in PageRank door goede websitestructuur
Outbounds (verwijzingen vanaf de eigen website naar andere websites) hebben een negatief effect op de eigen PageRank. Over het algemeen wordt echter gesteld daar niet al te moeilijk over te doen: leg gewoon verwijzingen wanneer je dat zinvol lijkt en maak je niet te veel zorgen over je PageRank. Daar sluit ik mij volledig bij […]
Commerciële beïnvloeding van de organische zoekresultaten
Ik wil graag de aandacht vestigen op een volgens mij veelal genegeerde dus blijkbaar onbekende richtlijn van Google, waarin gesteld wordt dat betaalde links bij hen gemeld dienen te worden. In mijn handleiding maak ik daar dan ook melding van. Maar waarom is dat? En hoe doe je dat? Het idee erachter is dat zoekmachines […]
Website gericht op meerdere talen en/of landen?
** Een update van deze publicatie is te vinden op: update ** Een vraag die steeds vaker op me afkomt is hoe de website vanuit SEO-perspectief moet worden opgezet indien de website meerdere landen en/of meerdere talen moet gaan bestrijken. Laten we de vier verschillende mogelijkheden onderzoeken, want we hebben te maken met combinaties van […]