Het vak ‘SEO voor tekstschrijvers’ is enorm geëvolueerd de laatste jaren, met name vanwege de stormachtige ontwikkelingen op het gebied van de Machine Learning. Via dit artikel zal ik uitleggen hoe dit werkt. Het is niet eenvoudig, maar wel zó wezenlijk, dat ik meen dat webtekstschrijvers (en wie is dat niet?) hiervan op de hoogte […]
De SEO quarantaine
Gedurende de coronacrisis ben ik, Alain Sadon – eigenaar van SEOguru, iedere werkdag een half uur online beschikbaar voor het onbezoldigd bediscussiëren van uw SEO-vragen en -ervaringen. Veel bedrijven hebben het op dit moment zwaar. Op deze manier ga ik proberen vanuit mijn quarantaine-situatie een mini-steentje bij te dragen. De bijeenkomst vindt plaats via openbare […]
Review van Google’s Site Kit voor WordPress
Deze maand heeft Google hun zogenaamde Site Kit gelanceerd. De Site Kit betreft een plugin voor het zo populaire WordPress-CMS. De data vanuit o.a. de Google Search Console, Google Analytics en Google Pagespeed Insights wordt door de Kit zichtbaar gemaakt binnen het administratie dashboard van het CMS. De bèta-versie was al een jaar actief, maar […]
Datagestuurd naar het volgende SEO-level
Meer over het SEOguru ‘Search analytics Classification and Optimization system’ (SCO) Het afgelopen jaar heb ik een systeem ontwikkeld waarmee bedrijven die al een redelijk tot goed draaiende website hebben, onder mijn begeleiding in kunnen zetten op een serieuze stap voorwaarts in de organische vindbaarheid ervan. Via een dataclassificatie systeem worden de organische prestaties van […]
Handleiding SEO-vertalen voor vertalers
Dit artikel is op 25 mei 2018 na nieuwe inzichten verder uitgebreid en aangescherpt. Afgelopen weekend heb ik een SEO training gegeven bij een vertaalbureau in Hoofddorp. Vertalers zijn tekstschrijvers, dus ik heb mijn SEO training voor tekstschrijvers als uitgangspunt genomen. Er is echter wel iets speciaals aan de hand met vertalers: natuurlijk, zij zijn […]
Het ultieme SEO Search Analytics dashboard – deel2
Handleiding voor onderbouwde metingen en verbetering van SEO-prestaties sites Dit is het tweede deel uit de serie waarin we Search Analytics-data ontsluiten vanuit de Google Search Console en via een geavanceerd dashboard kunnen presenteren en analyseren. In onderhavig deel 2 zullen we een stevige stap verder gaan dan deel 1. In deel 1 hebben we […]